O chestiune simpla, de alegere

Suna telefonul. O data.
„- Eu asa nu pot sa traiesc...
-Cum asa?
-Eu fara cravata nu pot sa traiesc, ma inabus. Am 52 de ani si nu a fost o zi fara cravata. In plus...”
Suna telefonul a doua oara, dar pare sa nu se sinchiseasca nici unul dintre cele doua personaje ale lui Mihail Sebastian din Jocul de-a vacanta. A fost pe TVR 2. Imi dau seama ca e telefonul meu deloc smart si cu sonerie desprinsa de prin anii ’40. Un fotbalist, nu dau nume. Raspund:
- Ce faci fratiuer?
- Uite, ascult manele.
- Ha, ha, esti ironist. Nu sa supara fratili tau, da’ sa stii ca nu te sunam, daca nu aveam o dilema...
- Ba, unu, se zice ironic, si doi, de unde ai auzit tu de dilema? Bine ca nu te-a traznit cu ea in buzunar sau nu te-a prins militia, ca te luau mascatii de pe strada...
- Haidi ma, ca e serios. Fii atent, stii ca am semnat cu Sportul Studentesc ieri.  Am plecat toti de la echipa si ne-am dus la Sportul. Facem echipa noua, de Liga Campionilor. Ha, ha, ha, se hahaie el.
- Ba esti nebun, il intrerup
- Da, da’ nu asta e problema. Am plecat pe aceiasi bani, dar nu asta conteaza, ideea e ca suntem aceiasi, ne stim de atatia ani, relatiile de joc se stiu, mingea merge de la sine, ca unsa. E joga bonito ma. Vezi, mingea e la mine, sau cum ii zicea Boanghis ala al tau lu' Becali? Stii ce zic? Nu stii, ca tu bati la taste si nu-ti trebe crampoane. Toti suntem cu hei-rup-ul, o sa fie frumos, o sa vezi. Faza e alta. Azi m-a sunat unu de la Venus Bucuresti, ca ma vor acolo neap,arat. Vor sa faca si ei echipa buna.
- Asa, si?
- Si pe cascaval mai bine decat la Sportul.
- Pai du-te la Venus, esti prost?
- Pai asta era dilema fratelo. Ca de ales, am ales deja, o sa incep la Sportul. Erau bani mai multi la Venus, dar le promisesem alora de la Sportul ca raman. Si ei mi-au zis ca o sa fiu titular. Si daca intr-o lume ca asta nici cuvantul nu mai valoreaza nimic, da-l dreac de contract atunci. Ma rog, intelegi tu. Ideea e, tu ce zici, am ales bine? Asta e dilema. Si in plus, ca in maneaua aia a ta,  daca inchizi ochii poti fi unde vrei tu. Daca e joga bonito, poa’ sa fie la Sportu si tu sa zici ca esti la Barcelona. Joga bonito e domnisoara Corina, e chiar Jocul de-a vacanta inventat de Stefan ala.
Si se apuca ca un bou sa-mi citeze din Sebastian:
„-Ia uite, asta nu e un vapor?
-Nu, e o casa.
-Eh, daca vrei, e un vapor. Si asculta, nu auzi nimic?
- Ba da, fosnetul brazilor.
-Ba nu, sunt valurile, daca vrei, sunt valurile”.
Chiar daca n-am inteles dilema lui, tot imi pare rau uneori ca n-am prieteni fotbalisti. Sau poate n-am, pentru ca nu le place joga bonito si Sebastian?

Niciun comentariu:

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...