navel, nombril, ombligo, ombelico


Hauri ale unei lumi demult folositoare noua pentru a ne naste. Daca inchid ochii, vad burice. De vreo patru ani, cred, am vazut pe strada zeci de mii de burice. Nu, nu de degete. De fete, fete frumoase, tinere, slabe, urate, batrane, grase. Toate isi ofera privirilor noastre buricele. Nu le tine mult, pentru ca, logic, daca lasa buricul la vedere, lasa si salele. Uneori privelistea-i placuta. Alteori... Dar, dupa cum spuneam, nu le tine mult, ca le-apuca ci(n)stita si se lasa de sporturile astea pentru mai tinere modele.

Am un prieten caruia ii plac buricele. Nu cred ca-i un fetish, e doar o meteahna de-a lui. Odata, imi aduc aminte s-a ciondanit cu nevasta-sa pe o chestiune de buric al unei tipe. "...ine, deci itzi place buricu lu aia nu? Lasa ca vezi tu!", parca o aud si acum pe nevasta-sa. Omu' s-a lasat pagubas dupa ce a vazut pe plaja cu ce era asezonat buricul cu pricina. Asa s-a salvat o casnicie.
Mai vad cateodata cate un gras pe strada sau la terasa, purtator de burta de bere, caruia nu-i mai ajung nici 4 metri patrati de tricou. Ii cunoastem da?
Un cunoscut mi-a povestit o intamplare savuroasa din tineretea lui, de prin anii '80: "Frate eram la un baeram. Bausem si io ceva cu baetzii, le-am cam amestecat, ca avea tipa aia cu dixtractia si bere si vin de la tacsu de pe langa Turnu Severin, si vodca nu stiu de care. Si le-am cam troscanit. Cum eram cam neumblat de ceva vreme, dupa vreo trei dansuri cu o tipesa, se ridica sangele la cap. Unde s-o duc io p'asta? In casa nu puteam ca erau aia batrani ai fetei in casa si nu puteam sa ma ciumidesc acolo. Ma freak pe mine o idee idioata. Zic, lasa ca-i cer lu Marian cheile de la Dacie, o iau pe fata si vad io ce iese la umbra noptii. Gata, ma duc la Marian, Mariane fratzioare da si mie cheia de la Dacia ta sa vad daca imbarlig o tipesa ca nu mai pot. Marian cartitor, frate ma rupe tata daca murdaresti tapiteria, nu ti-o dau. Haidi ma, ca sa mor daca nu ti-o spal io daca o murdaresc, da' n-o murdaresc. Il fac pe Marian. Zice, ia ma da' nu stai toata noaptea, ca tre sa plec, la 4 tre sa fiu la depou sa dam drumu la tramvae. Ma duc io cu tipesa la Dacia din fata blocului, un frig de mureai. Inauntru putea a benzina de te trasnea. N-am dat drumu la motor ca ma spargea Marian, care ma urmarea de la balcon, ca-i consum benzina pentru care statuse tacsu 7 ore la coada. Si incepem sa ne mamelim cu gecile pe noi. De fapt io aveam cojocu ala dastept de-l gasisem pa targ la vitan cu 500. Ma rog, iti dai seama, chinu dreacu, baga mana pe sub geaca, dau sa ma aplec, mi-am zgariat urechea-n fermoar de-mi venea sa urlu. Reusesc sa bag o mana, nu puteam sa-i desfac tatieru cu o mana. Ma chinui s-o bag si pe cealalta pe sub geaca, ii ridic puloveru, ii desfac in sfarsit tatieru. Reusesc in sfarsit sa o ating si io, ca tipa se cam gadila si mai abveam si io mainile reci. Aaa, ce sa-ti zic, nu le-avea nici mari nici mici, erau numai bune. O mai pup io de doua ori si dupa aia ma las mai jos si zic sa-i pup si-o tata. Vazusem io in filmu ala ma, cum ii zice, Emanuela. Asta, iar ca se gadila, nu ca ma gadil, chicotea ca dracii si-mi impingea capu mereu de sub geaca. Io nu ma las. In sfarsit simt pe buze un sfarc deschid gura si-l sug. Raman surpins ca fraiera in loc sa oracaie de placere, rade ca proasta, de-mi venea s-o iau la omor. Imi trecuse tot chefu. Ridic io geaca si puloveru fetii si ce sa vezi frate, tocmai trecea o masina si am vazut la faruri ca io-n betia mea ii sugeam buricu. Si avea frate un buric, asa in sus, ziceai ca tata..."















11 comentarii:

Anonim spunea...

foarte tare povestirea. io una inteleg orice fetis, sa stii. io am ceva cu picioarele, de exemplu, de-abia astept sa vina vara. majoritatea se uita la miini. altii au sensibilitate fata de par. e o mostenire de la animale cred...

Marian Vişu spunea...

Un amic zici?
Cam multe amanunte picante pentru o povestire de la un amic :D

lumi spunea...

nu-mi plac buricele, nici al meu, nici ale altora, abia astept sa treaca moda asta a "taliei joase". mie imi plac miinile.

Anonim spunea...

Fiecare cu "pasarica" lui....instant m-am uitat la buricul meu...mmm, nu e cine stie ce...
mie imi place sa ma uit la mainile oamenilor, le fac imediat un portret robot dupa forma degetelor, a unghiilor...aaa si ma mai uit la sosetele barbatilor....va spun eu fetelor, sosetele spun multe...
ceea ce imi place la mine:mainile...poate ca de aia ma si chiorasc la ale celorlalti.

Florentina spunea...

Mi-e-mi place gura, fratzilor. Gura sau gurile, cum preferatzi :)) De altfel, chiar am o problema cu treaba asta: în loc sa ma uit in ochii cuiva, atunci cand vorbesc cu respectivul/respectiva, ma chiombesc la gura lui/a ei. Asa ca stiu mai bine cum arata o gura de om, decat ce culoare au ochii aleia/aluia. Uneori ma simt si prost: ma uit ca tampita si ma gandesc dup-aia ce-o zice ala/aia ca mi-au intelepenit ochii pe gura lui/gura ei. In fine, se zice ca "ochii sunt oglinda sufletului". Mie, sa va spun drept, ochii nu-mi spun nimic. Dar gura...

Florentina spunea...

si in comentariul trecut am scris, din greseala, "mi-e" in loc de "mie", din motife de graba. Rectific repede, pana nu vede Fuhreru :)))

Anonim spunea...

ce spun gurile noastre, maimutzo?
ale noastre...stii tu care...sunt guri hulpave, vorbarete, insipide, voluptoase, parsive, uitate, asteptande...cate tipuri ai vazut pana acum?

cronicaru' spunea...

shmeny - sper totusi ca fetisul tau se opreste pe undeva pe la genunchi, ca mai sus devine obsesie
marian - era prin anii 80 frate, plus ca pe la revolutie aveam doar vreo 14 ani...
lumi - nu-i asa ca stefan banica jr. are maini de tigan? are niste bile in loc de unghii. asa au lautarii...
ingrid - ma speriasem :)) am crezut la inceput ca fetisul tau e cu "pasarici"...
florentina - e revoltator. te voi urmari! intrebare totusi: daca gura a mancat ceapa sau usturoi o urmaresti cu acelasi interes?
ingrid - teas ruga (uite asa in ciuda ahiloiului) sa nu mai impulsionezi lumea la discutzii forumistice cu subiecte dintre cunoscutzi...

lumi spunea...

da, cronicare, si pun pariu ca are si gingiile vinete si, imi sopteste shmeny, podul palmei alb. nu e un comentariu politically correct, scuze...

Ahile spunea...

Cronicare, ai reusit iarasi sa fii complet dezgustator prin povestirile tale! Ai asa o atractie catre lucrurile scirboase de n-am vazut!
Si cu Banica ce aveti? E un baiat de valoare. Face cele mai bune spectacole din Romania. Respect!
Deci am reusit sa bag lumea in sperieti! Hi, hi, hi!
Eu nu am nici un fetis. Poate mirosul unei persoane. Mirosul pielii. Da, da nu cred ca ii pot spune fetis.

cronicaru' spunea...

Ahile, am auzit pe cineva ca pielea negrilor miroase?
:))

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...