la tigre e la neve











"Cum ai devenit un poet? Cum ai început?
Am fost micut, mai mic decât sunteti voi acum, aveam opt sau noua ani. Am fost cu mama mea, am iubit-o asa de mult... Am fost la unchiul Giustino's si acolo era o padure.
Tu stii ce s-a întâmplat?
Ce?
O micuta pasare a zburat aproape,cântând si zburând încet... si încet. S-a pus chiar aici pe umarul meu.Jur! M-a ales pe mine dintre totii oamenii. Mi-a fost frica ca o sa zboare,si m-am prefacut ca sunt un copac,Nu mi-am miscat nici un muschi. Am început sa-mi simt inima batand, extraordinar la un moment dat.
Si dupa?
A zburat. Am vrut sa-i spun mamei."Mama, o micuta pasare, zburând si cântând...s-a pus pe umarul meu si a stat acolo cam o ora." Si a zis, "am crezut ca ceva îngrozitor s-a întâmplat" si a început sa vorbeasca.
Asta a însemnat pentru bunica, nu i-au placut pasarile?
Nu, bunica nu a fost însemnata, si nici nu i-au placut pasarile.
Nu a fost ea, am fost eu. A fost greseala mea, pentru ca nu am spus povestea cum se cuvine,pentru ca nu am facut-o sa simta ceea ce am simtit.Am fost asa suparat, mi-am zis în sinea mea: "trebuie sa existe persoane a carui munca este sa foloseasca cuvinte potrivite,sa puna lucrurile în ordine...care când inimile lor bat,pot sa faca inimile altor persoane sa bata." În ziua aceea am decis sa devin un poet."


"Nu începeti sa scrieti poezii de dragoste, sunt cele mai grele, asteapta pâna ajungi macar la 80. Scrie despre altceva, despre mare,vant, radiator,despre un tramvai întârziat,nici un lucru mai poetic ca altul.Poezia nu este afara, este înauntru.Nu întreba ce este poetic sau adevarat, uite-te în oglinda, poezia esti tu.Aranjeaza-ti poezia,alege-ti cuvintele cu grija, fii selectiv, unele lucruri de care ai nevoie...8 luni sa gasesti un cuvânt.Frumosul a început când oameni au început sa aleaga, de când Adam si Eva.Tu stii cât timp i-a luat lui Eva sa ia sa aleaga îmbracamintea corecta din frunze? Ce zici de asta?Era dezbracata printre toate îmbracamintile din paradis. Îndragostiti-va,daca nu iubesti, totul este mort!Îndragostiti-va si totul va prinde viata. Cheltuieste-ti bucuria,iroseste-ti veselia.Fiti tristi si tacuti cu entuziasm, arunca-ti bucuria pe fetele oamenilor.Si cum?Lasa-ma sa ma uit în notite,am uitat.Asta este ceea ce ar trebui sa faci.Ca sa transmiti fericire trebuie sa fii fericit,ca sa transmiti durerea trebuie sa fii fericit.Fiti fericiti, trebuie sa suferi!nu fiti speriati de suferinta,intreaga lume sufera!
Daca nu ai întelesul, nu te îngrijora,doar un singur lucru e necesar sa scrii poezii, totul.Nu încerca sa fii modern este cel mai demodat lucru posibil."


"Al- Giumeili vechiul meu prieten,gaseste-mi aceasta glicerina.stiu ca poti,altfel o sa moara.daca ea moare,poate sa închida acest întreg spectacol al lumii...pot sa închida furgoneta, desurubeze stelele,sa impatureasca cerul si sa-l puna în camion,poate sa închida lumina soarelui iubesc asa de mult, tu stii de ce iubesc asa de mult? pentru c-o iubesc pe ea
când soarele rasare pe ea. poate sa ia totul,aceste carpete, siruri, case,nisipul, vântul, broastele, pepenii coptii, grindina, saptele din seara,mai, iunie, iulie,busuiocul, albinele, marea, cugetarile...cugetarile, Al- Giumeili! da-mi aceasta glicerina!"



PS. Nu-l ratati

Un comentariu:

Ahile spunea...

Mestere...ma bucur sa vad ca nu scrii doar despre sticlele de pe strada...
Ce pot spune la un asemenea post?!
Cuvintele sint de prisos. Multumesc ca mi-ai reamintit ce FILM e!

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...