A facut ravagii
materialul publicat de Tolontan, cel cu "cat costa doi blogari", care si iti lasa intrebarea
cat ar fi costat celelalte “institutii de presa”. Bun, desi nu vreau sa ma
gandesc la sursele binevoitoare si daca ar fi avut interese. Dar material bun, asa cum in
ultima perioada au fost si textele pe subiectul colectiv. A ajuns Tolontan sa fie
singurul ziarist ( nu mai inghit cuvantul jurnalist, imi provoaca stari de voma) care sa se gandeasca la posibilitatea ca pompierii sa poarte o
vina. Trist. Pentru ceea ce a ramas din presa. Dar altceva voiam sa zic – imi aduceam eu aminte ca
ziarul GSP al lui Tolontan a si promovat Gala Bute. Asiduu. Ce am gasit in
arhiva ziarului mi-a demonstrat ca nu stau chiar atat de prost la capitolul
memorie pe cat banuiam eu.
29 aprilie2010,
ziarul da lovitura cu o superexclusivitate: Bute s-ar putea sa boxeze in tara. Obreja
susţine însă că "fără ajutorul autorităţilor n-am reuşi să organizăm gala.
Am însă promisiuni de la preşedintele Traian Băsescu şi de la Emil Boc, primul ministru, că vom fi
ajutaţi financiar. E vorba de imaginea României". Ia auzi una, sau doua.
Promisiuni de la Traian Basescu?
Pe 13 aprilie 2011,
la un an distanta aproape, comentariu “gala profesionista cu bani de la statul
amator” – ohhh, s-a trezit monstrul deontologelii. Bun. Dar ulterior apare si
un interviu. Nu, nu e drept la replica, e interviu :) Se specifica in text.
Pe 19 mai,
acelasi an, macazul se schimba si se titreaza mare “Hai să-l susţii pe Bute! » Bilete
ieftine. Pai cum, ziarul promova un eveniment suspect? Ba esti nebun? Ba esti
prost?
Pe 1 iunie, ziarul
ne anunta cu surle si trambite cine va suna goarna la Romexpo - Cel mai
cunoscut ringannouncer din lume, Michael Buffer. Material care poate intra lejer
la capitolul elenau@yahoo.com : “Tudor, bagam si noi o promovare in gsp cu gala
aia? Vin oamenii la gala sau nu vin?” Mai sunt numeroase alte materiale cu
pretul biletelor, scazut evident si tot asa, n-are rost sa umplu foaia.
Pe 8 iunie,
Mirela Neag vine cu intrebari. Pertinente.
Pe 12 iunie insa,
ziarul promoveaza din nou marele eveniment. Cu magazine, site-uri, toate
locurile unde oamenii gaseau bilete. PR?
Pe 15 iunie,
prietenul ziarului, Obreja, anunta ca e bataie pe bilete. Bataie, bataie :) Rudel
Obreja la Radio GSP: "Este o nebunie şi o presiune uriaşă cu cererea de
bilete la meciul lui Lucian Bute!"
A doua zi, iar Obreja.
Tot cu biletele, tot la Gala Bute, toate amanuntele. Nici daca era ziarul Ele,
asta...lui Obreja, nu incapeaua atatea amanunte care sa atraga oamenii la
marele meci.
Pe 17 iunie
ziarul isi intreaba cititorii intr-un mod cat se poate de quality-tabloid Mergi
la meciul lui Bute? Iată programul galei "Campion pentru România"! Ca
poate nu mergi si poate te mai gandesti si poate mergi totusi...
Eeee, pe 21 iunie
si 22 iunie doua materiale frumoase – primul un copy-paste de pe Mediafax, mai
putin titlul, al doilea vine sa spuna acelasi lucru si ceva in plus, informatia
ca Evander Holyfield şi Lennox Lewis, invitati de acelasi Obreja, si programul
galei.
Pe 29 iunie,
Mirela Neag scrie un material misto, legaturi bune, declaratii, bun
Dar, dar, dar, pe
1 iulie ziarul are din nou un material ovational “Premieră la Romexpo: Arena
centrală rămîne fără cupolă pentru meciul lui Bute”. E citat seful echipei de
muncitori. Cum ma, in ziarul care facea dezvaluri si baga batul prin gard e
citat seful echipei de muncitori? Ba esti nebun?
Pe 6 iulie,
ziarul preia un material din Jurnalul National, care avea date. Materialul e
nesemnat, i se da la cap lui Obreja
Pe 7 iulie,
ziarul infiera faptul ca biletele ajung la membrii PDL. Bun
Dar nu era chiar
asa grav. Adica bilete mai erau si pentru puleti, ne anunta ziarul fix a doua
zi. http://www.gsp.ro/sporturi/box/au-mai-ramas-200-de-bilete-la-gala-lui-bute-246677.html
Aici firul promovarii se rupe, pentru ca urmeaza meciul,
ancheta, buna. Mai ales sursele. Un succes de presa? Poate. Dar modul in care a
fost promovat evenimentul la vremea respectiva, jumatate de an, imi lasa in
minte o intrebare – De ce sau pentru cat? Si daca exista raspuns la intrebarea asta, nu ar fi fost mai nimerit, poate si mai deontologic (alt cuvant gretos) ca Tolontan sa spuna ceva de genul: Ba, uite, si eu am avut de tras in cazul asta, se semnase un contract, sau nu se semnase, dar eu am si scris adevarul, fata de altii care au tacut malc? El si Mirela Neag au scris. Dar si ziarul a scris.
Si ca sa scapam
si de ideea ca gsp a fost primul care a scris despre legaturile Udrea – Gala Bute,
uite:
Miercuri, 17
noiembrie 2010 / 16:41:44
COM: Brandul lui
Bute pentru brandul Elena
BUCUREŞTI
(MEDIAFAX) - Românii nu-l pot vedea pe Bute boxând. Pentru că nu pot, meciurile
lui nu se televizează. E ştiută şi acceptată.
Îl văd la ştiri,
în Parlament, când se duce să se milogească pentru organizarea unui meci în
ţară, îl văd în emisiuni de divertisment, îl văd plimbat prin toată ţara ca pe
moaştele sfinte cu şoriciu' în gură (N-am înţeles niciodată alăturarea imaginii
boxerului român de tradiţia tăierii porcului), dar nu îl văd ce poate în ring.
Pentru că poate. Românii află că adversarul lui ar fi zis că Bute mai că i-a
scos ochiul din orbită şi trebuie să-l creadă pe cuvânt, aşa cum trebuie să-l
creadă şi pe politician că Bute e o valoare naţională. N-are de unde să ştie.
Bute mai apare vizitându-şi foştii colegi de liceu şi profesorii, dar niciodată
boxând.
Tot ce reprezintă
Bute în mintea românului e construit cu alte instrumente decât alea cu care
lucrează el. Bute pentru români e un kitsch. E o floare de plastic, o poţi
vedea, dar nu o poţi mirosi. E vată de zahăr, ai doar impresia că gura ţi-e
plină. Într-o ţară care pretinde că există până şi campionii au devenit iluzii.
De acum, de
imaginea lui Bute se va folosi şi Elena Udrea. Nu, nu, nu România. Bute ajută
România existând pur şi simplu. Faptul că el trăieşte contribuie la crearea
brandului de ţară mult discutat. Aşa s-a întâmplat şi cu Năstase. Hoardele de
turişti francezi nu ne-au invadat ţara după ce Ilie a făcut schimbi de mingi cu
ministresa în faţa primăriei din Paris, dar românii au rămas în minte cu
imaginea unui ministru muncind. Începând de ieri, brandul lui Bute munceşte
pentru brandul Elena Udrea, un ministru competent, gata oricând să se sacrifice
pentru imaginea României. O idee - dacă a jucat tenis cu Nasti, nu boxează cu
Bute?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu