Buricul buricului de sub buric

Ardealul e brand, nu mai e regiune geografică. Ardelenii sunt o specie pe cale de dispariţie, şi tot ce iese din mâna lor e musai brici. Ei nu greşesc, sunt fără reproş, ardelenii sunt supraoameni, când vorbeşti de ardelean musai scoţi pălăria. Ardeleanul nu e nici oltean, nici moldovean, nici mitic, el e Ardelean, cu a mare. E un fel de pur sânge arab al României. Dacă ţi se întâmplă vreodată să ajungi peste graniţă, nu în Ardeal, peste graniţă de România, şi vorbeşti cu cineva, nu spui că eşti român, că românii sunt văzuţi drept cerşetori sau hoţi, spui că eşti ardelean. Şi atunci să vezi zâmbet pe interlocutor şi strângere caldă de mână. Te ia, te duce la cinci stele, pe cheltuiala lui şi vorbeşte cu tine adresându-se politicos - Alteţa dumneavoastră ardeleană... Ardeleanul e priceput, onest, muncitor, ce mai, pâinea lui Dumnezeu, cum se spune.
Bă, dar nu mai pot! La orice emisiune cu piţipoance te uiţi, sau cu deontologi, sau cu politicieni, sau cu dracu' mai ştie ce, e imposibil, dar imposibil, să nu apară unul care sa zica: "Aaa, dar dvs sunteti ardelean/ardeleancă, normal că..." sau "Păi eu sunt ardelean/ardeleancă". Mereu mă gândesc, mă, ce dracu au ăştia în plus faţă de mine? Eu de ce dracu nu pot să zic "păi, normal, eu sunt pakistanez"?
Despre moda cu "Bunătăţi din Ardeal" ce sa mai zic - nu o mai halesc. Mai degrabă o inghit pe sexi brăileanca. Toate reclamele la brânză, salam, iaurt, brânzică de casă, pate de gâscă cu carne de cal, toate trebe musai să fie rostite cu accent ardelenesc. Păi da frate, că ardelenii e oameni de oameni, ăia nu se încurcă. Ăia când fac pateuuuu, păi iese pateu, nu pateu ca în Moldova sau la mitici. Dă-l mă dracu de pateu, aţi luat-o razna? Creativii pizdii din agenţiile pulii. Dansaţi Harlem Shake şi mai lăsaţi-mă! Din fumurile voastre creatoare (alta pe care n-o înţeleg, păi ca să fii creativ la agenţie corporatizdă trebe musai să tragi jointuri) mai are să iasă reclame la detergentu de Ardeal. Spre ex, o băgaţi pe coana Chivuţa, cum spală ea cu leşie de Ardeal. Sau uite idee, dacă vine clientu' şi cere o reclamă la prezervative, păi bă frate să ştii că puli ca în Ardeal nu găseşti niciunde.

Apdeit: Aflu din presă, asta care e, na, ce să faci, că ardelenii au şi o regină, Sandra Romain. Cică e "Regina sexului anal". Deşi eşti tentat să crezi altceva, surprinzător, Maria Popescu pe numele ei de ardeleancă, spune că a pus suflet în fiecare scenă. Nu-i aşa că ar fi potrivită pentru un spot la iaurt? Ar merge sloganul ăla "prea bună, prea ca la ţară". Ce zic creativii?

Niciun comentariu:

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...