Respect

"In intampinarea ciorbii de potroace, toate categoriile de salariati se vor incolona pentru perinita, urmand ca subsemnatu sa intocmeasca din timp o lista cu dansatorii care pot fi promovati in mijlocul horei. Propuneri de sarutari: Nastase cu Smith, Teasca cu federatia, Caragiu cu Tiriac, directorul cu adjunctul, controlul financiar cu gestionarii de materiale, mesterii cu ucenicii, paznicii cu sectoristii iar secretarele cu sotiile…cu sotiile. Petrecerea continua…Asta e planu care as vrea io sa…" ( Toma Caragiu)

"Intru-cat libertatea nu inseamna anarhie,se hotareste: a.tutunul constituie o otrava pt organism,o anihilare sau in cel mai bun caz o diminuare a calitatilor moral-volitive.Deci nu se va fuma. Nu se admite nici falsul pretext de a se aprinde o tigare dupa fiecare captura pe baza faptului ca se prelimina capturi numeroase. b.Alcooolul...diminueaza reflexele pescarului,deci in afara de paharul de onoare de la inceputul actiunii si cinzeci grame vodca inainte de masa,nu se va bea decat apa minerala Borsec,Biborteni,Bodoc,Hebe,Lipova,la alegere,fara restrictii.Orice cantitate de alcool ce depaseste barelmul...adica,...adica..adica cinci sticle vodca ,va fi varsat in Dunare impreuna cu manifestari de dezaprobare energica impotriva celui care a calcat regulamentul. Exceptie:Cel care va captura monstrul,va avea dreptul la o tigara de foi H(as) Upmann Havanna,la o sticla cu sampanie si va fi inconjurat cu respect de intreaga expeditie ca unul a carui experienta,pricepere si talent sunt evidente Orice intrus va fi tratat cu o raceala demna astfel incat sa inteleaga si cel mai...nesimtit ca prezenta lui este inoportuna." (Toma Caragiu, Operatiunea Monstru)

"Hai povesteste ceva frumos
Pe care sa v-o spun, pe aia de la armata sau pe aia de la Cluj?
Nu, nu, nu, p’aia cu bicicleta galbena hahaha
Era in septembrie 1956. Ma scol pe la un cinci jumate…nu stiu ce aveam ca nu puteam dormi…ies pe corridor si ma intalnesc cu madam Izbasanu, care avea un baiat apicultor la Slobozia.
Ma ai uitat ma. Era in octombrie, da, da, optisprazece octombrie
Vai Cornelus maica sa nu te sui in tramvaiu 14 ca i-a schimbat traseu pana saptamana viitoare…
Ai uitat ca…
Da, luasem si pachetelul pe care trebuia sa-l duc nepotelului meu care avea oreion
E, e, e, asta este
Tocmai atunci pe corridor trece un caine
Caine la etajul sase? Cum…
Va spun, nici mie nu mi-a venit sac red. Ne uitam la el, el la noi, madam Izbasescu…zice…Cutu cutu hai sa-ti dau laptic ca esti slab ca vai de lume...Cainele ca omu…se uita la noi cu ochii inchisi…parka ar vrea san e spuna ceva…
Unde-am gresit, unde-am gresit? Cu asta, eu, maine voi prinde mosntrul
Ei, ce te-ai oprit, zi mai departe!
Cand ajung la etajul trei liftul nu mergea imi dau seama ca mi-am uita stiloul. Era un stilou ca toate stilourile, cu capac, cu penita de iridium, cu agatatoare ca sa nu cada din buzunar, avea culoarea albastra…scriam cu cerneala pelican…scriam cu cerneal pelican…Stiloul e mai bun decat penita, nu trebuie sa o moi de fiecare data, scrii cu ea cat te tine cerneala din rezervor…nu mama, ma simt foarte bine…nu ma doare gatul…am pus doua maieuri pe mine…la sovata ploua destul de des…mai ales vara…nu stiu de ce plecarea e la noua si jumatate…daca reusesti sa prinzi mereu…
Si!
Bicicleta era galbena si era rezemata de o banca in parcul Ioanid. In parc nu era nimeni. Nici femei, nici copii, nici pensionari. De ghidon era agatata o plasa…lipsea o pedala…Pedala din stanga…" ( Toma Caragiu - Marin Moraru, Operatiunea Monstru)

PS. Multumesc Shmeny ca mi-ai amintit





5 comentarii:

Anonim spunea...

Noi de ce nu avem DVD-uri cu Toma???Ia sa avem!

Florentina spunea...

da, ia sa te ocupi de chestiunea asta :)

cronicaru' spunea...

altcineva ar trebui sa se ocupe fetelor. ia ghici! numele lui se termina in ...sel

Ahile spunea...

Ba, am eu un film cu Toma: Momente de Aur. Da e plictisitor,n-am avut rabdare sa ma uit la toate programele lui de Revelion. Aveam un film mai bun de vazut: Chushingura - haka no maki maki to laki s-au cam asa ceva...e japonez si e cu samurai din aia suparati rau pe viata care vor sa o mierleasca razbunundu-si stapinul, pe lordul Asano, care si-a facut sepuku pe o chestiune de onoare etc. etc. - filme japoneze, stiti voi. Faza e ca actiunea se petrece pe la 1700 cind pe noi ne mincau paduchii si ma uit si io ce tari erau japonezii astia inca de pe atunci. Bine ca filmul dureaza aproape 4 ore si e din 1962...si e pentru cei care apreciaza chestii de genul: io imi fac sepuku da' stai sa ma uit la ciresul asta cum isi scutura florile in primavara...stai sa scriu o poezie despre cit de naspa e sa mori tinar primavara, dar cit de misto e sa o mierlesti cu onoarea de samurai intreaga si dupa aia toata ceremonia de sepuku. Sint ceva ciudat rau japonezii astia. Ciudati.
De ce va spun asta? Pentru ca mi se pare ca prea facem cultul lui Caragiu. Si cind colo nu e neaparat meritul lui Caragiu ca e atit de mare, ci al momentului de inceput al televiziunii din Romania. Sint alte lucruri care trec neobservate pentru ca sint in noian. El a fost observat pentru ca era aproape singur. El si Amza.

cronicaru' spunea...

1. Ahile - am io un prieten pe care il respect si caruia incerc sa-i copiez stilul - "s-au cam asa ceva" s-ar cam scrie mai mereu legat. poate in japoneza...
2. respect japonia si japonezii da' nu erau in propozitie. poate japonezele, da' nici alea nu se mai gasesc la magazinele de paine
3. sa spui ca nu e meritul lui caragiu faptul ca e mare e ca si cum ai spune ca doar imprejurarile au facut ca Hitler sa fie atat de cunoscut in lume. Consider ca fiecare om este primul responsabil de marimea sau micimea lui.
4. Super tare faza cu era aproape singur el si amza, de tinut minte.

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...