De ce Mbappe nu e francez dar Simona Halep e româncă?


În sfârşit, odată cu finala Cupei Mondiale am descoperit Franţa. După 30 de ani de libertate, de hălăduit oriunde prin lume, brusc şi dintr-odată ne mirăm că Franţa este reprezentată în fotbal de urmaşii celor ajunşi pe Continent din fostele sau actualele colonii, denumite frumos Teritoriile de peste mări (Territoire d'outre-mer – profesoara mea de şcoală generală căreia îi răspundeam atât de frumos nunuzaseion când dânsa ne invita să aseievu cred că ar fi tare mândră de mine, deşi adevărul este că denumirea în limba lui Moliere am căutat-o pe google). Ca nişte fini cunoscători ai culturii şi stilului de viaţă pur european al francezilor, de unde am împrumutat şi noi cabernet sovinion şi Busuioacă de Bohotonin, că doar nu bem toţi Babanu de 1,5 litri, suntem luaţi prin surprindere, oh la la, de faptul că Mbappe nu e alb şi nu are perucă şi scărpinătoare ca în vremea lui Moliere. Da, e arap, dar născut la Paris. E normal să fie de culoare de vreme ce are tată camerunez şi mamă algeriancă. Acum, el ce să facă? Unde să joace, în naţionala Camerunului, a Algeriei? E francez. Şi ca el sunt milioane de alţi francezi, plus alţi vreo 12-13 în naţionala de fotbal.

Ne-am supărat tare, acum vreo lună parcă, pe tot poporul francez, i-am scos de la inimă, am uitat camioanele cu ajutoare venite la începutul anului 1990, am uitat că ne-au pus pe prima pagină în Paris Match un gavroche autohton anunţând explozia mămăligii româneşti în faţa comunismului, pentru că un caricaturist a îndrăznit să sugereze că Simona Halep s-ar trage dintr-un popor ce şi-a trimis reprezentanţi pe la Paris să vândă fier vechi. Oh, dar chescăsesa, vrem scuze publice de la tot ce înseamnă elita Franţei, Simona Halep e româncă şi noi, românii, nu vindem şi nici nu cumpărăm fiare vechi. Noi dăm doar creiere la export, doar somităţi în lumea neurochirurgiei şi fizicii cuantice. În plus, dacă nu eram noi şi acum scriaţi cu pana de gâscă înmuiată în călimara cu cerneală, eraţi bolnavi de holeră şi de diabet şi mergeaţi cu şareta trasă de cai, nu vă mai plimbaţi cu avionul. Pe când noi, ce am luat de la voi? Parfumul? Eh, să ştiţi că mulţi dintre noi nu folosim nici măcar săpun şi pastă de dinţi. Deci, scuze, vrem scuze pentru "nesăbuinţa" unei caricaturi.

Dar de ce Simona Halep e româncă, dar Mbappe nu e francez? De ce o asimilăm pe Simona Halep atât de uşor, de ce nu ne uităm în familia ei de machidoni? Ce s-ar fi întâmplat dacă pe acelaşi principiu conform căruia refuzăm să acceptăm că Mbappe e francez, un caricaturist de la Charlie Hebdo ar fi ilustrat-o pe Simona plimbând oile prin Albania? Jihadul românesc s-ar fi iscat.

Aşadar, lucrurile sunt simple şi aşa trebuie să rămână – Simona Halep e româncă pentru că e albă şi dacă e albă ca noi, majoritatea, înseamnă că nu e ţigancă, deci nu vinde fier vechi la Paris. Pe când Mbappe e arap. Tolerance roumanite – egalite – stupidite, cred că ăsta ar trebui să fie sloganul nostru de integrare adevărată în Europa actuală.

Niciun comentariu:

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...