Cate degete are o palma?

Am reusit. Acu' o saptamana vazui 432. In vara eram disperat sa-l vad fiind convins ca-i o capodopera. Apoi, daca nu s-a putut gasi pe dece, pentru ca cinema nu servesc din cauza de nesimtiti ce sunt, mi-a mai trecut pofta. Apoi aparu versiunea dvd rip si l-am vizionat, da, e termenul corect folosit, la un vecin de-al meu pe un ecran cat la cinema de mare.
Nu pot spune ca ma asteptam la palme peste ochii mei avizi de filme românesti, si nici sa-mi "creasca trandafiri in palme", cum spunea odata un scriitor cu drag de vin alb, sec si gratis, dar voiam sa vad un film pe masura palmei primite.
Ce mi-a placut:
- cum a fost filmat. iti da o senzatie ca esti pe acolo
- actrita blonda, care face tot filmul
- ca "chiuretatatorul" are decenta de a le lasa pe fete sa inteleaga ce vrea in afara de bani
Ce nu mi-a placut(feriti-va):
- ca actrita care face avortul este considerata personajul principal
- ca multe lucruri marunte sunt aruncate peste tot ca sa-ti aduca aminte de comunism (vezi scena cu fetele care se imbulzeau la farduri si alte asemenea)
- ca receptionerii si militienii au jucat neconvingator
- ca e atat de negru, ca si ziua ti se pare ca e intuneric
- ca imi arata 2 minute un fetus sau o fata cracanata cu un tub infipt intre picioare cu gandul sa ma oripileze fata de un sistem, cand putea sa imi induca gandul asta. ca doar de aia cinematografia cica e o arta. asa ma puteam uita la "socanta asie"
- ca nu am inteles de unde numele 432? nu spune nicio secunda ca atat ar avea fetusul desi cred ca la asta se refera
- ca povestea este fada sau doar mi se pare mie pentru ca sunt roman

Din ditamai palmoaca, la final eu am ramas doar cu gustul unui singur deget. Si din pacate era al din mijloc.
Stiu ca nu-i frumos sa-l compar pe Brusli cu Vandam dar cel mai bun film romanesc vazut in ultima perioada este, in ciuda numelui deloc atragator, California Dreamin' (Nesfarsit). Ramai cu multe. Il recomand cu caldura.
Evitati pe cat posibil "Ticalosii". O mizerie. Nu stiu cum dracu au putut juca nume precum Albulescu, Iordache, Dinica, Malaele, Mitica Popescu, Dorel Visan, Razvan Vasilescu, Mircea Diaconu. Incredibil. Niic nu vreau sa-mi aduc aminte. Si i-a pus pe astia langa Nelu Ploiesteanu, un mare artist dar nu actor, Radu Moraru si Dan Diaconescu. Cred ca Elodia disparuse de n-au bagat-o si pe ea.

6 comentarii:

Trebuie spunea...

Cronicare, mare dreptate ai...
Fad nene, asta-i cuvantul care-l defineste cel mai bine: FAD!
Nu are gust, nu are savoare! Are o poveste "exotica" (multumesc Shmeny pt cuvant!) pentru cei ce n-au trait realitatile astea, fie ei strainii, fie copchii de 20 si un pic de ani.
Subscriu pentru actrita blonda - ea ar trebui sa fie cea premiata, pt ca ea e singura care alearga/se zbate tot filmul si traieste drama dubla: a ei + pe cea a colegei/prietenei. De departe, cel mai bine conturat personaj.
In urma acestui vizionarii acestui film, raman la parerea mea ca premiile se castiga pt a incuraja industria cinematografica romaneasca :)

Anonim spunea...

Io-s mare amator de filme romanesti, dar pentru asta insa am un singur deget.:-q

Anonim spunea...

pe actrita blonda o cheama anamaria marinca si este trecuta prima pe genericul filmului. este premiata BAFTA. nu pentru filmul asta, desi ar fi meritat. daca o decupezi din context, e bine pentru ea. m-a impresionat scena de la masa parintilor prietenului ei, in care ea pare cazuta din alta lume. si chiar este.
faza cu medicul (sau ce era dansul) care cere favoruri sexuale pt un avort... com'ooooon sa fim seriosi; nu se intampla asa ceva. una era una si alta era alta. mi se parea si asa suficinet de dramatic; nu mai era nevoie de o scena de sex meschin, fie ea si sub forma violului subinteles.
despre varsta fetusului se poarta o discutie in camera de hotel la un moment dat si de la doua luni (cat declarase fericita mamica) pana la 4 luni si trei saptamani (adica 5 luni spre 6 in termeni medicali) e cale ft lunga. la cinci luni ai o burta respectabila. ma rog, nu vreau sa subliniez aici adevarul medical, ca nu sunt de meserie.
scuzati cinismul.
Just me, jmeni

cronicaru' spunea...

@bagheera01 - suna ca dreaq cuvantul exotic in acest context. o intrebare: de ce ar avea nevoie industria cinematografica româneasca de incurajari si de ce ar face cineva asta pt romania? nu are logica supozitia ta. cred doar ca membrii juriului de la cannes (asa se scrie?) au fost orbiti de povestea asta inceputa pe la inceputul anilor '80

@manolo - esti rau. sau e vorba de degetul mare tinut in sus?

@shmeny - anamaria marinca,hmmm, o sa tin minte numele asta. buna fata, bun rol. cu felcerul ala cam ai dreptate. a cam exagerat ala de a bagat scena aia acolo. e adev pe de alta parte ca fetele alea ar fi facut orice pentru a rezolva problema. acceptarea nu cred ca este exagerata, poate doar conditia pusa de felcer. imi aduc aminte discutia despre varsta vetusului, dar nu se specifica faptul ca a r fi de 4 luni, 3 saptamani si 2 zile. e ca si cum in "alba ca zapada" sa fie vorba de 8 pitici, in "7 neveste pentru 8 frati", "cum sa furi un milion si doua sute", "juma de million dollar baby"
p.s. daca mai folositi expresia asta de-mi vine sa ma duc o sa ajunga la urechile lui mungiu si scoate "com'ooooon" film de oscar

maria spunea...

multumesc pentru "fad". de cind am vazut filmul ma chinuiam sa gasesc un atribut. nu m-a impresionat, nu m-a inlacrimat, nu, nu, nu....l-am vazut si in mare l-am uitat. nici eu nu am inteles scena cu foetusul. deloc. 99% din film mergi pe sugestii si o dai in balta cu acel 1%. california dreamin insa.....altceva. razi si plangi si intelegi. nu sunt fan al umorului din filmele roesti, dar asta merita. din pacate va ramine singurul film....

cronicaru' spunea...

@maria coman - cu placere pentru fad, dar nu inteleg cum de ce California Dreamin este singurul. exista multe alte filme romanesti excceptionale.

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...