Сибирский цирюльник

nu stiu. ce pot sa zic? ca e fabulos? probabil s-a mai spus. ca mihalkov e genial? ar fi banal. ca n-am vazut de mult un film cu imagini ireale. cum adica ireale? iti poti inchipui ca ai 5 ani, inchizi ochii, te gandesti la povesti cu zapada multa si curata si sanii trase de cai si turle de biserici poleite cu aur si uniforme militare impecabile si baluri si suflete. mult suflet. de rus.
si nu in ultimul rand mozart was a great composer
"A cui e patul ãsta? Ãsta nu-i pat, ci un grajd oarecare! Ce mârsãvie!Cine a zis ca e permis sã puna pe aici, poze cu prietenele tale?Cine a agãtat poza acestei fete aici?- E Mozart.- Cine?E Mozart, dle.Mozart? Cine din voi e Mozart?Doi pasi in fatã, repede!- A murit, dle.- A murit?! Când?..Pluton! La mine! Drept!El a murit?!De ce nimeni nu mi-a raportat?..- De ce nu mi s-a raportat?- Nu stiu, dle!- De ce nimeni nu mi-a spus?- Pânã ce nu stiu pe nimeni, dle.Mozart e un compozitor faimos, dle.A murit acum mulþi ani.Pluton! Adunarea pe platou in douã minute, alinierea!Nu uitati mãstile de gaz!"
"ce-i aia?Adica- cine-i ala?Ala este tatal sau.Aia este o uniforma ruseasca. Este rus?- Da.Asta exlica multe.Si Mozart este rus?Nu.iti place Mozart?- Daca-mi place!Il iubesc! Tuturor le place Mozart!Mozart este un mare compozitor, doamna!"
Update : O sa ziceti ca-s nebun. Aseara am revazut filmul. Si o sa-l mai vad. Ce am mai descoperit. Ca Mihalkov tot filmu' iti aduce in fata "calitatile" rusului de la inceputul secolului. Pt ca apoi sa te loveasca in moalele capului cu o poveste de dragoste pe care unii o considera puerila (nu am revazut filmul singur). Pai daca gandesti cu creierul tau extra-super-mega-cerebral modelat de astia ultimi 17 ani e normal pe de o parte sa vezi povestea "trasa de par". Asadar, daca va ganditi sa vedeti filmul asta, beti doua pahare de vin inainte si considerati ca data este 20 decembrie 1989. Parca atunci ne aplecam mai mult asupra unor lucruri. Ce dreaq, nu mai stim decat de fuga, bani, aglomeratie?
Pariu ca la finalul filmului veti fi beti si nu din cauza vinului. Va doresc sa-l vedeti.
Update la update: Va rog sa faceti o comparatie mica intre primul fum de tigara tras de personajul principal in film si cel de la final. D'aia e mare Mihalkov, iti spune ce e viata si printr-un fum de tigara.
sursa



15 comentarii:

verbiaj. spunea...

cronicare, vazusi barbierul din siberia inaintea mea!!! o sa contraatac, promit. rasfoind filmul furat de pe dc am dat si eu cu ochii de scena asta colosala. revin, cronicare, revin.

Anonim spunea...

Я хотел поговорить с вами об этом фильме, но я не видел его. Я ожидаю следующего поста. Смотреть я ...

Anonim spunea...

Genial! Scenariu, imagine, actori, muzica....un film cu o poveste covarsitoare....tare as vrea sa stiu daca in realitate exista astfel de povesti....

Anonim spunea...

acelasi, comentarii in rusa??
"I wished to talk to you about this film, but I did not see it. I expect a following post. To look I..." este traducerea comentariului ;)

cronicaru' spunea...

@verbiaj - vazui. dublu. astept. angard parca se zicea nu?

@acelasi - hmm, ai o inclinatie catre limbi straine ceva de speriat. acelasi text - ma bazez pe tine ca ai dreptate

@ingrid - povesti d'astea nu exista in realitate, dar sa ne bucuram ca exista oameni care le inventeaza

@chiar aceea - daca traducerea eset macar aprox senq. in aceste conditii, acelasi astept sa vezi filmul. merita

verbiaj. spunea...

cronicare, vazui 1/2 din film. revin. ma intorc la sănii, vodci, fulgi mari şi gagici cu ochi umezi.

cronicaru' spunea...

@verbiaj - abia de acum incolo apar trufandalele. astept

Anonim spunea...

Dragul meu acelasi, poliglot desavarsit ce esti...oare ne cunoastem?si daca da, ne stim bine???ca as vrea niste lectii de rusa....ma fac spion...

cronicaru' spunea...

hhmmm, e ceva necurat la mijloc
si vorbeam de mihalkov

verbiaj. spunea...

cronicare, a fost precum ai spus. o explozie de calitate cinematografica. cei care spun ca povestea e puerila, sunt naivi. Ca e desueta? Sunt invechiti. Prefer sa iubesc alergand singur pe camp si strigand in gura mare decat sa trimit un sms cu un emoticon. m-au induiosat si lectia de prietenie din garnizoana si tigara de la final. un fum care se duce spre cer ca o iubire pierduta. sfasietor si adevarat, ireal de dramatic, dar superb de sincer. Cronicare, rogu-te, mai semnaleaza-mi si alte asemenea delicii.

Aky spunea...

Domnule Cronicar, ma bucur sa te gasesc, mai ales in acest context.

In dar, o mica inspiratie ce m-a prins de brat astazi. Am revazut "Casablanca" si ma gandeam la scene din filme in care cantecul nu este doar un zorzon de fundal, ci o confruntare coplesitoare intru frumusete si armonie, un altar de jertfa blanda si o impletire de suflete.

...Cantecele cadetilor la deportarea lui Andrei
http://www.youtube.com/watch?v=ZWT2SgrTrFQ&feature=related

....Marseilleza din barul lui Rick, in fata nemtilor furibunzi
http://www.youtube.com/watch?v=jHXQvNqSnYQ

...duelul tiganilor cu evreii din "Trenul vietii"
http://www.youtube.com/watch?v=1bQmT1EM0Eg

... confruntarea de Craciun din "Joyeux Noel"
http://www.youtube.com/watch?v=WhDBAAjhFMc&feature=related

Poate cineva continua lista, dragi devoratori de frumuseti?

Aky spunea...

Stimate Cronicar, m-a dus valul si am pus la Verbiaj comentariul domniei sale de aci. Cer scuze daca am festelit-o la capitolul copyright. Multumesc amandurora pentru fainele scrieri despre un film mult drag mie, si, daca dai voie, dedic in compensatie Concertul nr 23 al lui "f*cking great composer" Mozart.

PS Dupa ultima revedere a lui Andrei si Jane mi s-a facut pofta de "Amadeus"-ul lui Forman, poate placu si domniei tale.

Anonim spunea...

Pt devoratori recomand cu caldura Tropa de elite, o pelicula braziliana....dupa vederea careia eu, personal nu mai vreau sa vad Rio....

cronicaru' spunea...

@verbiaj-domnule draga verbiaj mi-as fi dorit sa ma pot lauda ca mi-a trecut mie asa pur si simplu prin tartacutza sa vaz filmul asta. dar nu. la finalul postului am pus "sursa" de inspiratie, si anume site-ul verbiajului. dar asta doar pt ca numitul aky refuza sa-si ispaseasca pedeapsa de a ne delecta pe larg cu ideile lui(ei?). asa ca, pt deliciul acesta stim cui sa-i multzamim.

@aky - senq de daruri, dar mai ales ca ne-ai deschis ochii sa-l vedem pe barbier.
altfel, orb. din pacate, pentru mine, 23 e nr lui jordan iar creatorul "amadeus"-ului ma duce cu gandul la un celebru boxer - foreman. senq din nou. astept si caut sugestii cu dioptrii mari. poate chiar ispasindu-ti pedeapsa :)

@ingrid - adevarat soc. chiar nu mergem la rio? mai e si altceva pe acolo in afara traficantilor

Aky spunea...

Deci in loc de una peste ceafa pentru incalcare de copyright primesc o strangere de mana? :) Ma bucur atunci. Cand o sa ispasesc o sa o mai comit si pe la matale.

Dragilor mi-ati reamintit de Barbier si imi zumzaie prin suflet zapada, iubirea si rasul gasit acolo, si multumesc tare.

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...