www.mamsaturatderosiamontana.ro


Aveti o tara frumoasa. Pacat ca-i locuita," zicea un hatru calator prin zona. Si de foarte multe ori si noua ne vine acest gand in minte. Dar sa vedem partea frumoasa a lucrurilor: avem, asadar, o tara frumoasa. Pe moment imi vin in minte Delta, Valea Prahovei, Marea Neagra...Ce rost are sa continuu? Fiecare are preferintele lui.
Intrebare: Unde se gaseste Rosia Montana pe harta Romaniei? Si sa nu-mi raspundeti prin "Transilvania", dati-mi cel mai apropiat oras, ca sa va cred ca stiti unde e. Imi poate spune cineva cu mana pe inima ca si-a petrecut un concediu de vis in Rosia Montana? Imi poate spune cineva ce atractii sunt in Rosia Montana? Imi poate spune cineva de ce trebuie salvata Rosia Montana? Adica ce detine aceasta localitate de trebuie musai salvata. Si de cine?
Pot fi acuzat, pe buna dreptate, ca nu bag in seama decat frumusetile "clasice" din Romania, pe care le-am enumerat mai sus, dar jur ca eu nu auzisem inainte de aparitia scandalului cu mina de aur de aceasta localiutate. Nu sunt insa genul de om care sa nege ceea ce nu stie, in consecinta sunt convins ca Rosia Montana, ca si alte locuri din zona, iti ofera peisaje de poveste. DAR, de aici si pana la un adevarat razboi de ecologizare si starpire a tagmei industriasilor hrapareti e diferenta ca de la alchimie la minerit.
Cine vrea o Rosie MOntana curata? Habar n-am. Nici voi. Cunoasteti doar niste site-uri pe net si multe spoturi teve, lansate de diverse ONG-uri. Asa zisa societat ecivila. Asa zisa societat ecivila care ar trebui sa-si castige acest renume prin apropierea de societatea romaneasca. De ce n-a salvat Societatea Civila Rosia Montana inainte de a veni americanii, sau ceor fi ei, la mina de aur? De ce n-a salvat Societatea Civila Sighisoara ianinte sa apara unu care dorea Dracula Park acolo? Apropo, a mai auzit cineva ce a facut Societatea civila pentru stejarii seculari de langa Sighisoara, unde trebuiau sa fie tiribombe? A salvat cineva Sighisoara? Da, asa cum va salva probabil si Rosia Montana. Oriunde s-ar afla aceasta rosie montana in Romania.

PS: Am vrut sa inregistrez domeniul www.mamsaturatdecainivagabonzisighisoararosiamontanasisocietateacivila.ro dar mi s-a spus ac numele e prea lung.


http://www.rosiamontana.org/
http://www.nodirtygold.org/rosia_montana_romania.cfm
http://www.rosiamontana.ro/
http://www.rmgc.ro/
http://www.geocities.com/liciniu/rosia_montana/romana.htm
http://www.povesteaadevarata.ro/

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce ai face tu daca ar veni la tine in vizita un prieten si ti-ar varsa un bidon de cianura in casa? Amicul zice
- Pardon! Iti cumpar casa cu 30% din valoarea ei ca acum oricum nu mai are cinestie ce valoare si tu o sa te muti in alta casa.
Tu ce o sa zici?
Da prietene, ai dreptate, ce om destept esti tu!
din articolul pe care l-ai scris eu asa inteleg ca ai face! Doar sunt atatea locuri frumoase in tara asta! te muti la mare sau pe valea prahovei...ai grija totusi deoarece banii nu or sa-ti ajunga pentru ca prietenul tau o sa faca bani buni din apartamentul tau si al altora si o sa cumpere intr-o frumoasa zi si marea si valea prahovei si cand o sa vrei sa te duci pe acolo o sa te coste de nu o sa te vezi.
Poate ca nu ai inteles nimic din ce ti-am zis dar eu iti inteleg punctul de vedere care e la noi de multa vreme: CUI II PASA? Traim in niste vremuri in care nimanui nu-i pasa de ce e in jur si vremurile or sa se razbune din pacate tot pe noi. Ma asteptam sa zici: m-am saturat de minciuna din jur, de nenorocitii de la televizor, de societatea asta de monopol de stat in care traim..de asta nu te-ai saturat? de basescu mincinos ca toti politicienii de fapt, de circul asta numit dosariada, de manipulare si americanizare. daca esti atent o sa vezi ca reactiile americane apar si pe posturile noastre in traducere romaneasca spuse de marii nostri politicieni romani.
Dar sa revenim la rosia montana. Oricare ar fi parerea ta oricum te anunt ca nu conteaza deoarece suntem atat de manipulati ca nu o sa reusim sa schimbam vreodata ceva.
asa ca poti sa te saturi in voie de orice vrei tu...sau nu.

cronicaru' spunea...

Eu, dak ar veni cineva la mine in casa... Ce as face eu? Pai sa zicem ca esti tu. EEE, in aceste conditii, ai ramane cu bidonu tau afara, pentru ca io nu primesc in casa prieteni pe carei cheama anonimus.Asa ma invatat mama, sa nu deschid usa la straini. Cateodata, foarte rar, ma apuk sa le raspund pe blog, dar atat.
Pe de alta parte, ma infurii f tare atunci cand anonimu intra la mine in casa si imi spune ca mie numi pasa, facandumi apoi morala si traganduma de perciuni ca in ce vremuri traim noi nu traira altii si ca se astepta sa zic io era altceva... Sunt niste cestiuni mult prea adanci pentru a le discuta pe blog, cu anonymous. Deaia nai de un sa stii cum e sa fii prietenu meu, ce sa mai vorbim de atata ceanura...
PS. Dak vei urmari vreodata vreun fel sau mod de disputa, fie ea si verbala, sau scrisa, pe acest blog, care sa se asemene cu cele de pe forumuri, atunci gresisi blogu.
PS1.Asteas doar cronici, ca altfel ma numeam articolaru. Chiar, nam mai scris un articol, de fro 3 ani...

Fă muia mai mică! Dă-te mare cu Has moro car

Văd zilnic  atâţia fătălăi şi zâne folosind cuvântul #uie încât îmi e ruşine că m-am mutat din Rahova. Măcar acolo îl auzeam de la cei ca...